Om föreningen

BRF Sjogarp bildades sensommaren 2012 när huset var inflyttningsklart.

Medlemsomsättningen i föreningen har under åren varit låg och majoriteten av de som flyttade in i sina nya lägenheter sommaren 2012, bor kvar. Ett tecken på att man trivs med sin lägenhet, det fantastiska läget, Vätterutsikten och med sina grannar.

Vi försöker skapa förutsättningar att samlas och umgås när det finns tid och lust. Soffor och trädgårdsmöblemang finns utplacerade på båda sidor av huset och det händer att vi spontant samlas kring de gemensamma grillarna eller vid borden med fika efter gemensam vår- och höststädning. En annan tradition som skapats, är den årliga festmiddagen på en trevlig restaurang, som föreningen bjuder på efter avslutat årsmöte.

BRF Sjogarp har en välskött ekonomi och medlemmarna har ex vis tillgång till  trådlöst, snabbt bredband och 25 TV-kanaler som ingår i månadsavgiften, liksom laddstation för elbil/laddhybrid i varje carport, med laddning till  självkostnadspris.